Pillangó csoport

Óvodapedagógusok: Lajkó-Krausz Nikolett, Szeri Hajnalka
Dajka néni : Kis Edit

 

A Pillangó csoport az idei nevelési évben kis csoport. Csoportunk létszáma jelenleg 21 gyermek. 

Célunk a gyermekek fokozatos, folyamatos befogadása után erősíteni bennük az összetartozás érzését, elősegítve ezzel a szocializációt. Így kovácsoljuk kis közösséggé őket. Mindenki a mi kis Pillangónk.

Az idei nevelési évünket a közösségi szocializáció erősítése, a közösségünk formálása hatja át.

Napirendünket úgy alakítottuk, hogy lehetõség mindig legyen - akár játékidõben is – az egyéni fejlesztésre. Foglalkozásainkat játékba ágyazottan, kötött formában igyekszünk megtartani, hogy jó alapokat építsünk ki az iskolaérettség eléréséig. Minden nap, tízórai után "találkozunk a szőnyegen" egy kis fejlesztés erejéig. Gyermekeinknek ez a tevékenység szokássá válik, a későbbiekben sem jelent problémát számukra. Így biztosan elősegítjük az iskolai élethez elengedhetetlen feladattudat, valamint a kötött figyelem kialakulását.

Erõs hangsúlyt fektetünk az irodalmi, illetőleg a zenei-mûvészeti nevelésre, melyeket az évszakok köré csoportosítunk. A nap bármely részében idõt szakítunk a közös éneklésre, táncra, mesélésre, mondókázásra. A hangszeres játék szabadidõben is gyermekeink egyik kedvenc elfoglaltsága. A mindennapi kistornával a csoportszobában, a gyümölcsevéssel, a közös teázással szoktatjuk gyermekeinket az egészségesebb életmódra.

Csendes pihenő alkalmával relaxációs zene szól a csoportszobánkban, így teremtünk meghittebb, bensőségesebb hangulatot. Napközben pedig ugyanezt a célt szolgálja a baldahinos "kuckó", melyben puhaságra, melegségre lelhetnek óvodásaink.

Természet sarkunkban afrikai csigák találtak otthonra egy nagy akváriumban, melyeket minden nap a gyerekek segítségével etetünk . Ezt a sarkot idény szerinti termésekkel, terményekkel, a természetből gyűjtött dolgokkal tarkítjuk.

Hisszük, hogy a tartalmas, elmélyült játék elõrébb viszi gyermekeink mentális és pszichés fejlõdését. A játék a tapasztalatszerzés legkönnyebb útja. Ezért törekszünk a közvetett játékirányításra, erre a tevékenységre nagy teret engedve gyermekeinknek.

Valljuk, hogy az óvodai nevelés sikerének kulcsa a szülők és az óvodapedagógusok maximális, megértő, szoros együttműködésén alapszik. A gyermekek elsődleges, legfontosabb természetes közege a család, csak második az intézményes nevelés. A gyermek nevelése elsősorban a szülő felelőssége, mi pedig szakmailag megalapozott pedagógiai módszerekkel egészítjük ki.

" Nem akkor szeretjük gyermekünket
ha minden szeszélyét kiszolgáljuk,
hanem ha kihozzuk belõle a legjobb
tulajdonságait, ha megtanítjuk
szeretni azt, ami nehéz! "
(Nadia Boulanger)